V rámci šesté veřejné soutěže programu Prostředí pro život podprogram 2 – Ekoinovace, technologie a postupy pro ochranu životního prostředí (PP2) Technologické agentury ČR a Ministerstva životního prostředí uspěl návrh projektu VZU a MMV s názvem „Zmapování dopadů snahy o snižování emisí skleníkových plynů pomocí příměsí vodíku na životnost stávající infrastruktury plynových energetických zařízení“.
Cílem projektu je umožnit bezpečné zvyšování podílu ekologicky neutrálního vodíku ve vodíkovo-plynových směsích, v zařízeních využívajících v současnosti zemní plyn, a tím dosáhnout snížení emisí skleníkových plynů. K dosažení tohoto cíle je nutné popsat vliv různé koncentrace vodíku na mechanické vlastnosti používaných konstrukčních materiálů např. plynovodů, aby se předešlo jejich nevratnému poškození vodíkovou křehkostí či korozí, a aby se zvýšila důvěra technické veřejnosti v bezpečnost používání vodíkovo-plynných směsí.
S vaším souhlasem vám budeme moci zobrazovat naše stránky tak, jak bychom si přáli. Zároveň budeme vědět, jaký typ obsahu se vám líbí a můžeme si také zaznamenat vaší návštěvu. Souhlas udělujete k uložení souborů cookies do vašeho prohlížeče.
Funkční cookies
Vždy aktivní
Funkční cookies jsou takové typy cookies, které zajištují primárně klíčové funkčnosti webu a jeho správné zobrazování na vašem zařízení.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistické cookies
Statistické soubory cookies využíváme k získávání informace o používání našich webových stránek skrze nástroje jako je například Google Analytics, Hotjar a jiné.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketingové cookies
Marketingové cookies používáme k vytváření uživatelských profilů a k zobrazování relevantní reklamy. Užívají je nástroje jako například Google Ads, Sklik či Facebook a jiné.